måndag 4 april 2011

Apples hemliga vapen att vinna Tablet Wars

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wLxgtFn6go0/Apples-Secret-Weapon-To-Win-the-Tablet-Wars:
Hugh Pickens skriver "International Business Times rapporterar att när tillverkare travade ut sina Android tablett prototyper under CES-mässan för två månader sedan, var förståsigpåare gärna vägtull dödsstöten för Apples IPAD, men nu tillverkarna upptäcker att helt enkelt göra en bra tablett inte inte garantera att det kommer att sälja -. mycket till förtret för Motorola och dess Xoom produkt Nu är det klart för alla att se att Apples hemliga vapen är deras nätverk av dedikerade Apple-butiker världen över där engagerade säljare är inte bara möjlighet att förtydliga sitt tablett till konsumenterna, men Apple också fångar mer marginal än konkurrenter som måste dela utrymme med återförsäljare. Uppenbarligen tänker vi inte se en upprepning av Android bakhåll av smartphone marknaden där den kombinerade, pris, kunniga marknadsföring och modulerade leverans versioner av iPhone skapat så mycket önskvärda efterfrågan på marknaden som köparna helt enkelt ökade på chansen att köpa vad som uppfattades som en likvärdig produkt till lägre priser. "Motorolas Xoom är bara första att möta dessa problem", skriver AA Defensor. "Snart RIM: s Playbook, och HP: s styrplattan kommer att drabba de hyllor och såvida de inte kan göra något drastiskt på kort sikt, kan det fortfarande vara en IPAD marknad. Men inte för att de inte bygga en bra produkt. ""

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar