torsdag 28 april 2011

Min Crowdsourced Uppföljning Om Crowdsourcing

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/2w4t-eP52gw/My-Crowdsourced-Follow-Up-About-Crowdsourcing:
Slashdot regelbunden medarbetare Bennett Haselton skriver "I min förra artikel, föreslog jag en algoritm som komma skulle kunna använda för att hantera missbruk klagomål, som skulle göra det svårt för samordnad folkmassor för att få impopulära innehållet bort genom att lämna in klagomål på en gång. Jag erbjöd en totalt $ 100 för bästa läsaren förslag på hur man kan förbättra idé, eller varför de trodde att det inte skulle fungera. Läs deras förslag och besluta vilket värde jag fick för min infotainment dollar. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar