onsdag 6 april 2011

Växellåda Boss sörjer över Överflödig Flera spelare

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wPAoRsvEHdI/Gearbox-Boss-Bemoans-Superfluous-Multiplayer-Modes:
Att tala med Edge magazine, beklagade Gearbox Software president Randy Pitchford tendens spelutgivare att tvinga flerspelarlägen i spel som inte behöver dem. Citera: ". Pitchford pekar på lik av Dead Space 2 som bevis på att besluten ofta är motiverade av en önskan att kryssa i rutor på en lista över funktioner, snarare än för det goda i själva spelet" Låt oss glömma vad själva löftet om en Spelet är och om det är anpassat till en berättelse eller konkurrerande erfarenhet, "berättar han." Ta det från bordet en stund och bara tänka på begreppet fri funktionen listan: kampanj, co-op, hur många spelare Hur många? vapen? Hur lång är kampanjen? "När du kokar ner det till att du tar möjligheten att fatta bra beslut ur bilden. Och anledningen till att de gör det är för att de märker att de största blockbusters erbjuda lite för varje typ av konsument har du folk som vill co-op och konkurrenskraftig, och spelare som vill fördjupa sig i djup fiktion Men begreppet har att tala med som automatiskt.. det inte kan tvingas Det är problemet "..

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar