tisdag 3 maj 2011

Den försåtliga krypning latens Hell

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/GiMcje3hJJU/The-Insidious-Creep-of-Latency-Hell:
Twinbee skriver "Gamers ofta hitta" input lag "irriterande, men med åren har fördröjning smugit sig in många andra prylar med lika smärtsam resultat. Något så enkelt som mobil kommunikation eller ändra TV-kanal kan drabbas. Software alltför långt ifrån oskyldig (Java eller Visual Studio 2010 någon?), och även själva skrivbordet är fullt av "osynlig" latenser som kan hindra användare (ta nya Launcher baren i Ubuntu 11 till exempel). Mer oroande är Bufferbloat ett problem som plågar Internet, men har först nyligen drabbats nyheten Hälften av problemet är att det ofta är svårt att sätta fingret på om du inte leta efter det som Mick West påpekade:.. "spelare, och ibland även designers, kan inte alltid sätta ord på vad de tycker är fel med ett visst spel reglage ..... Eller de kanske inte kan berätta något, och helt enkelt säga spelet sög, utan att riktigt förstå varför den sög. ""

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar