måndag 2 maj 2011

Fråga Slashdot: Hur att övervaka din egen Bandbreddsanvändning?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/L97AjpZk1Pk/Ask-Slashdot-How-To-Monitor-Your-Own-Bandwidth-Usage:
Vrtigo1 skriver "Med många Internetleverantörer antingen redan använder mössor bandbredd eller talar om dem, jag undrar hur andra Slashdot läsare att hålla reda på hur mycket data som överförs via sina kontakter hem Internet. Ingen av de konsumenter routrar jag använt verkar göra denna information lättillgänglig. Jag skulle vilja något sätt att se exakt hur mycket data har skickats och mottagits av WAN-porten mot min ISP's modem så jag kan jämföra de siffror jag får med siffrorna de ger mig. jag vet inte vill betala för deras uppdateringar modem firmware och andra nätverkshantering trafik, så jag skulle vilja se hur de två numren line up. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar