onsdag 8 juni 2011

Fråga Slashdot: Vad göra med andra människors e-post?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/jcz3W-r8-Kk/Ask-Slashdot-What-To-Do-With-Other-Peoples-Email:
vrimj skriver "Jag har en ganska vanligt förnamn / efternamn kombination som jag ibland får andras e-post till min förnamn.efternamn @ gmail.com konto Det är inte en stor sak om det är en person. Jag lät dem veta, de fixa det. Det stora problemet jag har är med företag och webbplatser. Dessa e-postmeddelanden ofta ingen svar, vilket betyder att jag inte kan skicka tillbaka en snabb anteckning. jag fick någons kreditkort räkningar i tre månader innan jag insåg att det var inget för det, men att ringa bolaget (jag försökte ett par mail först). Nyligen fick jag ett meddelande om någons unge registrera dig för en webbplats. jag har ingen alternativ än att slå svaret knappen och berätta för dem att jag först måste säga att jag är över att barnens förälder eller förmyndare jag inte visste var att gå därifrån i dag får jag en faktura från ett kabelbolag.. det är för en annan stat kan jag inte svara jag går till.. online support, de säger mig mitt enda val är att ringa säljkontor. jag höll i för banken, men jag är inte pratar med någon annans kabelbolaget. Finns det något sätt att göra e-post till en felaktigt formaterad Gmail-adress studsar eller göra något annat uppenbart? Finns det en teknisk lösning jag utsikt. Jag händer inte så ofta men det finns en ökande PITA med no-svar e-postadresser. Jag hatar att sätta upp ett filter, eftersom det skär av dessa andra människor som gjorde ett stavfel eller hade någon som inte anger något korrekt, men det är ser ut som det bästa valet. Det är inte spam, men det är inte mitt kött. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar