fredag 29 juli 2011

Airbnb Offer Talar Återigen: Hemlösa, rädd och arg

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Fy7fMeBOCwY/:

Igår skrev vi om "EJ", en kvinna som hade sin San Francisco lägenhet burglarized och vandaliserats av någon som hyrde hennes hem i en vecka via Airbnb.

Det fanns en viss förvirring om hur Airbnb var och är att hantera situationen. Se uppdateringar till denna tjänst ovan, och VD Brian CHESKY s inlägg här på TechCrunch senare går att tala om situationen.

Händelsen hände, vilket är ett fruktansvärt slag mot företagets rykte. Förvirringen verkar vara runt eller inte Airbnb kommer att kompensera henne för hennes förluster. Företaget sade först nej, sedan sa ja, och klargjort att de gjorde erbjudandet förra månaden när det hände, inte som svar på PR stormen igår.

Och EJ tycktes bekräfta att i hennes första inlägg den 29 juni, tre dagar efter att hon kom hem och sade:

Jag skulle vara försumlig om jag inte stanna här för att betona att kundtjänst på airbnb.com har varit underbart, vilket ger detta brott deras fulla uppmärksamhet. De har kallat ofta uttrycka empati, stöd och genuint intresse för min välfärd. De har erbjudit sig att hjälpa mig återhämta sig känslomässigt och ekonomiskt, och arbetar med SFPD att spåra dessa brottslingar.

Men i ett nytt inlägg sent igår , säger EJ att efter den 30 juni bolaget var betydligt mindre vänlig mot henne. Nyare kommunikation, säger hon, syftade till att få henne att ta bort inlägg, eller skriva något nytt med en mer positiv ton.

Den 29 juni jag skrivit min historia, och 30 juni så sätt markerar den sista dagen jag hörde från kundtjänst om min situation. I själva verket slutade min utsett "samverkan" från Airbnb kontakta mig totalt bara tre dagar efter att jag anmält brottet, den 25 juni, av skäl som är okända för mig. Jag har inte hört något från henne sedan dess.

Jag bloggade min berättelse, och alla dessa vänliga och stödjande människor bara ... försvann.

Och sedan juni 30? På samma dag fick jag ett personligt samtal från en av grundarna av Airbnb. Vi hade en lång konversation, som han uppger sig ha kunskap om de (som tidigare nämnts) person som hade gripits av polisen, men att han inte kunde diskutera detaljer eller dessa tidigare fall med mig som undersökningen pågick. Han riktade då sin oro över mina blogginlägg och den potentiellt negativa påverkan de kan ha på sin företags tillväxt och nuvarande omgången av finansiering. Under denna ansökningsomgång och i meddelanden därefter begärde han att jag stängde ner bloggen helt och hållet eller begränsa dess tillgång till, och några veckor senare föreslog att jag skulle uppdatera bloggen med en "twist" av goda nyheter, så att "fullständig [s] historien ".

Sedan 30 juni har detta medgrundare varit den enda person Airbnb från vilken jag har fått enstaka kontakt angående min situation, riktade sina budskap i första hand till mitt blogginlägg och dess aktivitet på Twitter. (Obs: en andra grundare fick maila mig för första gången runt 02:00 i går, vilket tyder på att vi träffas för en kopp kaffe som han "skulle ha möte" mig, han gjorde ingen undersökning i min nuvarande känslomässiga tillstånd, min säkerhet och mitt välbefinnande.. )

EJ säger också att det inte är klart för henne att polisen har någon ansvarig i förvar. Och värst av allt, talar hon om hur hennes liv fortsätter att vara störd och hon fruktar för sin personliga säkerhet eftersom brottslingar vet nästan allt om henne efter att ha bott i hennes hem i en vecka.

Under tiden är jag fördrivna fortfarande studsar mellan vänners hem, kramade min kudde och vad som finns kvar av min normalitet. Jag tillbringar mina morgnar påminna om mardrömmar och andas genom panikattacker, och mina eftermiddagar skur stadens pantbanker i den fåfänga förhoppningen att jag skulle återvinna en del av mina stulna skatter. Jag känner mig inte anyt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar