fredag 29 juli 2011

Fråga Slashdot: Hur ser du skydda data på Android?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ZquYo4iqh2A/Ask-Slashdot-How-Do-You-Protect-Data-On-Android:
Gibbs-Duhem skriver "Det gör mig väldigt nervös att min Android-telefon har tillgång till min e-post / AIM / G-talk / Facebook, skyddade endast av en förmodligen ganska lätt hackade geometriska lösenordsskydd systemet. Ännu mer eftersom helt enkelt att fästa telefonen till en USB-porten kan fullständig tillgång till det interna minnet och SD-kort oavsett om ett lösenord anges. Jag har ingen aning om hur mycket av denna information från cachade e-post till lösenorden lagrade i klartext är tillgänglig när du monterar enheten som en USB-enhet och som oroar mig. " För resten av Gibbs-Duhem fråga om frågor i Android säkerhet, läs vidare nedan.

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar