onsdag 13 juli 2011

En inblick i den löneförhöjningen och nedgången av RIM

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/T2HYPqUeX_4/An-Inside-Look-At-the-Rise-and-Fall-of-RIM:
zacharye skriver med detta utdrag från BGR: "Research In Motion är mitt uppe i en stor övergång i varje mening offentligt, är företaget porträttera en mycket defensiv bild - en som är mycket avvisande, som om RIM är lönsamt och. klassledande, och media är anpassat för att kritisera sin verksamhet, liksom investerare. Internt finns det dock är en annan historia att berätta. Det är en berättelse fylld av attityd, kaxighet, heta diskussioner bland ledningsgrupp och Co- VD: ar och paranoia. ... Det treåriga plan för RIM produkter med fokus på att förfina tekniken i telefonerna hade redan släppts, snarare än att titta på var du ska lägga större nya componentry eller att försöka identifiera eller ens forma framtida trender. "En av de viktigaste skälen RIM missade märket med webbläsaren var att de var alltid stolt över hur lite dataanvändning en användare skulle använda ", en före detta chef sa." Det fanns ingen treårsplanen på RIM. '"

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar