söndag 3 juli 2011

När Google cirklar kolliderar

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/xJ2UW4IP4Wg/:

Redaktörens anmärkning: Gästförfattare Rocky Agrawal bloggar på redesign och tweets @ rakeshlobster .

Jag gillar att skapa. Du kan hitta innehåll som jag har skapat på min egen blogg , TechCrunch , Facebook, Twitter , Flickr , Quora , Everytrail , Namne , Yelp , foursquare , YouTube , Disqus , Kindle och FlyerTalk . Jag skapar mer innehåll än den stora majoriteten av Internetanvändarna.

Jag aktivt fundera över hur du skapar innehåll och rätt publik för det. När jag är vandring, tar jag bilder av trailheads, gafflar och andra saker som visuellt är ointressant. Jag bär även en GPS med mig så jag kan exakt geotaggningsinformation varje bild . Jag gör det eftersom det är värdefullt att en Everytrail användaren att avgöra hur man ska vandra leden. När jag laddar upp bilderna från vandringen till Facebook, är de waypoint bilderna ingår ej. Ja, jag är dork .

Med tanke på den nivå av kontroll som Google + erbjuder, bör jag vara nöjd med denna stora nya verktyget. Men jag är inte.

Det löser fel problem, särskilt med Google cirklar , Google +-funktion som låter dig dela olika saker med olika grupper av människor. Och det inte gör något för att lösa det största problemet med sociala nätverk idag: att öka signal-brus-förhållande.

Nå rätt målgrupp

Google har helt rätt när den säger att det finns flera cirklar i människors liv. Det finns säkert många i min. Som jag har löst det hittills är att bara använda olika sociala nätverk för olika sociala kretsar. Jag är försiktig med vem jag acceptera i olika grupper. Till exempel:

  • Facebook. Allmänhet jag ha träffat dig personligen och kan tänka sig en vän i en bred definition av ordet. Detta inkluderar slumpmässiga vänner, arbetskamrater förr och nu, klasskamrater, vänner-of-vänner. Jag accepterar inte vänförfrågningar från främlingar eller folk jag bara träffat en gång på en konferens.
  • Twitter. Självklart alla är välkomna att följa mig. Jag kommer att följa människor som sysslar med ämnen jag bryr mig om.
  • fyrkant. Jag begränsar fyrkant vänner till människor som jag mött och jag kommer att umgås med. Av mina vänner på Facebook som också är på fyrkant, jag är bara fyrkant vän med hälften av dem.
  • LinkedIn. Allt om sökandet efter ett jobb, affärsutveckling och människor rekrytering. Jag accepterar LinkedIn förfrågningar från människor jag har arbetat med, partnerföretag, människor jag möter vid konferenser etc.

Denna separation gör det också mycket lättare för mig att se till att innehållet inte får delas till ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar