söndag 3 juli 2011

The Power Of Pull

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/sP3c71PFkv0/:

Redaktörens anmärkning: Det här inlägget skrevs av Alex Rampell , VD för TrialPay . Rampell är en regelbunden bidragsgivare till TechCrunch - se hans tidigare gäst inlägg här.

Det som gör e-post, Facebook och Google så värdefullt? Svar: Besök dem är till stor del unprompted, trots synapserna att eld i hjärnan som gör att du kontrollerar din e-post, din Facebook-foder, eller besluta att forskningen något på Google. Med andra ord, folk drar nöja sig, i stället för att innehållet skjutas - eller prackade - på dem.

Det bästa sättet att se på konsumentprogram webben är som en komplex bunt "drar" och "skjuter". Lest dessa termer förväxlas med en tidigare generation av push : en "pull" är en oönskad åtgärd från en konsument, medan en " push "är en värvning av en säljare / producent. Konsumenten slutligen "drar" från en mobiltelefon eller dator. Allt annat är "skjuts" till konsumenten, genom annonser, e-post eller annan marknadsföring från företag ivriga att få företag och trafik.

Den största trick som Facebook någonsin "drog" var att omvandlas från ett push-plattform (beroende på e-post till uppvakta användarna tillbaka) till en de facto drar plattform. Facebook svartabörshajar att 50% + av sina användare logga in varje dag, och min gissning är att de allra flesta gör det utan att fråga. Push är fortfarande värdefulla, utan bara kompletterar den massiva dra att Facebook har utvecklats.

Varför är Pull så viktigt för en webb företag? Den korsande krafter mänsklig psykologi och ekonomi.

Först psykologi: fundera över hur de flesta människor hatar att vara "säljas" till. "Säljs till" är en form av push. Konsumenterna får hundratals uppsökande och e-post knuffade till dem varje vecka. De lär sig att ställa dessa uppmaningar ut, särskilt om de inte är i ett köp tänkesätt. Relevans är en funktion av att erbjuda konsumenter passar paramaterized av tiden.

För det andra, ekonomi: En pull-plattformen behöver inte spendera några pengar för att nå eller skaffa kunder, en push-plattform gör. Facebooks marknadsföringskostnader per användare måste vara den lägsta av alla företag som människan känner till. Beviljas, är Facebook i sig virus och lastad med nätverkseffekter, men unprompted dra fenomenet har varit avgörande för Facebooks dominans.

Värdet av drag är inte bara för konsumentföretag. Alla Business-to-Businessföretag vet värdet av "efterfrågan generationen": katalysera en "pull" av kunderna. Det snabbaste och billigaste säljcykler börja med ett drag av den blivande kunden.

För alla webb-företag, främja Pull är avgörande för att skapa värde och engagemang. Det råder ingen brist på bra applikationer och fantastiska teknik som stagnerar på grund av brist på drag. Men den största ekonomiska framsteg för att vara en "pull"-plattformen är att bli den mekanism genom vilken "push" företag måste samverka med publik, att betala dyra pengar för att göra det. Denna förväntning är varför ett företag som Twitter kan värderas i miljardklassen med minimala intäkter.

Här är några sätt att tänka kring främja pull:

Plan Runt Evenemang

Groupon Nu är Groupon försök att lägga Dra till sin traditionellt Push-tjänsten. Jag vill äta, vart jag går? Groupon. Varje människa önskar har en naturlig dra tendens. Att vara "första instans" till en mänsklig önskan är oerhört värdefullt.

Hitta Offline Analogier

De flesta former av drag passar in i ett fördefinierat socialt mönster, per kommentaren om "mänsklig önskan" ovan. Innan Google använde människor telefonböcker (unprompted) för att hitta tjänster. Innan e-post, folk skulle kontrollera deras post-postlåda, vanligen vid en viss tidpunkt (efter Mai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar