onsdag 20 juli 2011

Utvecklare Panel Europaparlamentet undrar om AAA-spel är för långa

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/QZKK2D_hvzA/Developer-Panel-Asks-Whether-AAA-Games-Are-Too-Long:
Gamespot rapporterar om en diskussion vid Utveckla 2011 konferens där en panel av speldesigners diskuteras om de senaste stor-budget releaser som skyfall och LA Noire var för långa för en vanlig gamer smak. Citerar: "'spelare är förlora tålamodet", sade [Alexis Kennedy av Failbetter Spel], när de tillfrågades om sina egna erfarenheter med Heavy Rain, "så många inte når slutet och förlorar den fulla effekten av historien." Han var inte gratis för sin berättelse heller, ifrågasätter nyttan av att basera ett spel på länge blankett berättande som film, vilket resulterar i en "bastardized" story som inte riktigt fungerar. ... Det tycker social-och casual games , särskilt billiga spel som finns på mobilen, har bytt förväntningar spelare, avslutade panelen. Eftersom spelarna betalar mindre pengar, det finns mindre behov av att skapa 10-timmars-plus spelupplevelser, eftersom konsumenterna inte längre känner sig lurade. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar