tisdag 19 juli 2011

<em>Kedja World</em> - Innovativ speldesign Sparks Debatt

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/god96XmFSqo/emChain-Worldem-mdash-Innovative-Game-Design-Sparks-Debate:
En berättelse på Wired sjökort under Chain världen, ett videospel designad av Jason Rohrer vara annorlunda från alla spel som kom före den. Citerar: "Det skulle finnas på [ett USB-minne] och ingen annanstans Enligt en uppsättning regler definieras av Rohrer, kunde endast en person på jorden spela spelet på en gång Spelaren skulle ändra spelets miljö när de flyttade.. genom den. Sedan, efter att spelaren dog i spelet, skulle de passerar minnet till nästa person, som skulle spela i den digitala terrängen ändras genom sin föregångare, och så vidare i åratal, årtionden, generationer, epoker. I Rohrer sinne, skulle hans spel har många kvaliteter med religion, ett heliga arken, en uppsättning bud, en känsla av sekretess och dödlighet och mystiska förväntan. Detta var tanken i alla fall, innan det började bli konstigt. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar