fredag 16 september 2011

Kända Wildlife Photographer Busted För Använda Stock Images

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/lAR_JLa9zzw/Famous-Wildlife-Photographer-Busted-For-Using-Stock-Images:
Ingen vet bättre än Prisbelönt naturfotografen Terje Helleso hur svårt det kan vara att få den perfekta bilden i en out-of-the-way plats. Det är därför han använde stock foton. Den 47-årige utmärkelse fotograf avlöpte hundratals stock foton som sin egen under loppet av flera år. Från artikeln: ". På onsdagen talade en djupt ångerfull Helleso till lokalradion han gav ekonomiska problem som ett skäl, men mest det handlade om hans egen orimligt höga krav på sig själv för att lyckas, sade han:" Jag var pressad,. främst från mig själv, och jag gav efter för frestelsen. ser tillbaka, jag är förvånad över att jag kom undan med det så länge, och att jag lyckades hålla skenet uppe för min fru och alla andra, sade han. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar