fredag 17 december 2010

Återförsäljare Dread Telefon-svingande Shoppers

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nYndFxFzH3M/story01.htm:
Ponca City skriver "WSJ rapporterar att tills nyligen kunde återförsäljare rimligen anta att om de bara lockas shoppare i butiker med lockande specialerbjudanden, kan kunderna lirkade att köpa mer lönsamma grejer också. Men nu måste marknadsförare brottas med shoppare som kan använda deras smartphones inne i butik för att kontrollera om The Specials är verkligen så speciell. "Den alltid fördel har urholkats, säger analytikern Greg Girard, och tillade att omkring 45% av kunder med smartphones hade använt dem för att utföra due diligence på ett butikens priser." De fyra väggar av butiken har blivit porös. " Även butik befattningshavare offentligt välkomna en pris-transparent värld, förväntar detaljhandel experterna inte alla kedjor för att mäta upp till de hårda domen av mobila prisjämförelser, och vissa kommer att behöva hitta nya sätt att överleva. "Endast ett par detaljhandeln kan spela det lägsta priset spel, säger Noam Paransky. "Detta kommer att påskynda nedläggningen av återförsäljare som inte har vare sig en konkurrenskraftig prissättning eller en Standout butik upplevelse."

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar