torsdag 16 december 2010

BMW använder starkt ljus, subliminala budskap att sälja motorcyklar (video)

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/16/bmw-uses-bright-lights-subliminal-messages-to-sell-motorcycles/:
BMW använder starkt ljus, subliminala budskap att sälja motorcyklar (video)
BMW S1000R är tillräckligt snabb och sexig nog (andra än en lat ögat) att sälja sig själv, och du tror en kommersiell visar World Superbike ryttare Ruben Xaus piskning ett runt banan skulle vara ganska tillräckligt för att få människor benägna att köpa saker. Inte tillräckligt för BMW . Företaget använde en optisk illusion av efterbild att tillfälligt avtryck "BMW" på näthinnor teaterbesökare. Bakom skärmen var en jätte urtag backas upp av ett ännu större ljus (en Profoto Pro-7B, vi berättade). Det blixtrade för ett ögonblick under den kommersiella och, medan alla åskådare såg var en snabb pop, när de ombads att blunda de såg logotypen svävande i sin vision. Subliminal? Möjligen. Illegal? Kanske. Genialt? Absolut.

Fortsätt läsa BMW använder starkt ljus, subliminala budskap att sälja motorcyklar (video)

BMW använder starkt ljus, subliminala budskap att sälja motorcyklar (video) som ursprungligen visades på Engadget tor, 16 Dec 2010 07:16:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Bredband | källa PaperPlanefr (YouTube) | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar