onsdag 26 januari 2011

Volkswagens XL1 koncept plug-in-dieselhybrid har 313MPG bränsleeffektivitet, tvivelaktiga estetik

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2011/01/25/volkswagens-xl1-concept-plug-in-diesel-hybrid-has-313mpg-fuel-e/:
Ångande ner autobahn kan vara på väg att få en hel del mer effektiv. Volkswagen har forslas ut sin nyligen uppdaterade supereffektiva fordonskonceptet, nu omdöpt till XL1 som - efter en hel del luddiga matematik , vi är säkra på - har en effekt på en 313MPG bränsleeffektivitet och producerar endast 24g CO2 per kilometer rest . Det finns en elmotor och en TDI dieselmotor gör alla surrande och brusande ljud inomhus, medan kroppens totala designen är inriktat på att göra bilen så lätta och aerodynamiska som möjligt. Volkswagen har nått en 795kg tjänstevikt med hjälp av kolfiber, magnesium, keramik och aluminium för att raka ner överflödig bastanthet från XL1, medan vind-tunnel tester och optimeringar har resulterat i en ganska exemplariskt 0,186 luftmotstånd. Det är ovanligt att se sådana attribut på något utanför superbil sfären, men då det finns en anledning varför denna PHEV är fortfarande bara ett begrepp. Orienteringsförbundet.

Fortsätt läsa Volkswagens XL1 koncept plug-in-dieselhybrid har 313MPG bränsleeffektivitet, tvivelaktiga estetik

Volkswagens XL1 koncept plug-in-dieselhybrid har 313MPG bränsleeffektivitet, tvivelaktiga estetik publicerades ursprungligen på Engadget on Tue, 25 Jan 2011 23:09:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Autoweek | källa Volkswagen | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar