fredag 25 mars 2011

BrandFinance förklarar Google det mest värdefulla varumärket i världen

Intressanta nyheter på webbadressen:http://www.engadget.com/2011/03/25/brandfinance-declares-google-the-most-valuable-brand-in-the-worl/:
Tja, det ser Eric Schmidt var inte långt borta när han sa nyligen att Microsoft är större konkurrens än att komma för Google - åtminstone när det gäller övergripande varumärkets värde, alltså. Enligt BrandFinance senaste årliga rankning, Google har bara knappt trängs undan Microsoft om titeln mest värdefulla varumärket i världen, med par av dem trycka Walmart ut från första plats förra året. Som för att komma, trädde det bara toppen 500 för första gången på nummer 285, medan Apple hoppade tolv platser för att göra sitt första framträdande i topp tio på nummer åtta - en förändring som delvis sker på bekostnad av vanliga misstänkta Coca Cola , som har hoppat av de tio bästa för första gången. Den största förloraren? Nokia. Det föll hela vägen från nummer 21 förra året till nummer 94 i år. Hit upp källan länken nedan för en komplett lista.

Fortsätt läsa BrandFinance förklarar Google det mest värdefulla varumärket i världen

BrandFinance förklarar Google det mest värdefulla varumärket i världen som ursprungligen visades på Engadget på Fri, 25 Mar 2011 04:52:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink TG Daily | källa BrandFinance | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar