fredag 25 mars 2011

Fråga Engadget: bästa ergonomiska tangentbord för en Mac?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://www.engadget.com/2011/03/24/ask-engadget-best-ergonomic-keyboard-for-a-mac/:
Vi vet att du har frågor, och om du är modig nog att be världen för svar, här är uttaget att göra det. Veckans Fråga Engadget fråga kommer till oss från Andrew, som inte är intresserad av att någonsin få CTS. Om du vill skicka in en förfrågan av din egen, slå oss en signal på fråga [at] Engadget [dawt] com.
"Jag köpte min första dator från Apple för några månader sedan (15-tums MacBook Pro) och jag har använt det i stor utsträckning runt campus. Jag inte ge den för mycket märker först, men tangentbordet gör mig utveckla handled problem (möjligen Carpel tunnel?). min handled har varit skada så mycket att jag inte kunde sova eftersom min handled skulle hålla ryckningar. Jag köpte en Logitech Wave Pro, som hjälpte min handled problem mycket. Problemet är, sjönk Logitech OS X stöd för Logitech Wave nästan två år sedan, och många av mina knappar mappas felaktigt.

Som ergonomiskt tangentbord skulle du föreslå? Jag är öppen för någonting. Bluetooth är en bonus så jag inte behöver oroa sig för en mottagare, men om det försämrar prestanda / hastighet på tangentbordet då jag inte vill det. Tack! "
Vi vet att Andrew är inte ensam här. Det finns helt enkelt inte tillräckligt legitima ergonomiskt tangentbord alternativ som fungerar perfekt med OS X, men förhoppningsvis finns det en eller två som verkligen har gjort dig folk glada. Låt oss veta i kommentarerna nedan, cool?

Fråga Engadget: ergonomiskt tangentbord för en Mac? Bästa ursprungligen visades på Engadget på Thu, 24 Mar 2011 22:24:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar