torsdag 24 mars 2011

<em>Guild Wars 2</em> Devs siktar på topp

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Rbp8nKkjIec/emGuild-Wars-2em-Devs-Aiming-For-the-Top:
Som flera MMO har släppts under de senaste åren har deras utvecklare varit på sin vakt om den ofrånkomliga mätning mot World of Warcraft, ofta säger att "näst bästa" är mer än tillräckligt bra för dem. Inte så för ArenaNet som de arbetar på Guild Wars 2, de siktar rätt mot toppen. Och enligt en detaljerad förhandsgranskning nu upp på Eurogamer, är deras ansträngningar lönar sig: "Två stora och riskfyllda beslut har fattats i sin design: förkasta" heliga Treenigheten "av roller karaktär klass (skyddande" tank ", skador, återförsäljare och healer) och göra sig av med strävan-inspirerade arkitektur för spelinnehåll Men i ögonblick-till-ögonblick spela Guild Wars 2 ser ut och känns omedelbart och lugnande som en fantasi MMORPG -. bara en märkbart fräsch en Det är en fråga om flöde. . Combat är fortfarande hotkey-baserad, men snabbare och smidigare och effektivare, med mer rörelse och positionering. Den utjämning kurvan är nu en nästan rak linje, som ersätter den episka uppstigning med en stadig resa där innehållet och inte avancemang, är kung. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar