torsdag 14 april 2011

Trexa EV-plattform kommer ut ur sitt skal, avslöjar sin verkliga vridmoment-rör natur

Intressanta nyheter på webbadressen:http://www.engadget.com/2011/04/14/trexas-ev-platform-comes-out-of-its-shell-reveals-its-true-tor/:
Vi gillade vad vi såg när vi först ögonen på Trexa EV-plattform , men företaget bestämde sig för att nödlanda skateboard fasaden för en smalare, cylindrisk form. Efter strippa bort att något chunky exteriör, används Trexa ett moment röret (där i mitten röret är den viktigaste bärande struktur för suspension och drivlinan) för att skapa ett jämlikt EO plattform som lämpar sig för alla vägar som går program. Den Entertube chassit är både flexibel (2WD eller 4WD) och skalbar - från en nio-tums diameter rör med sju kWh saft i en åtta meter hjulbas till en 18-tums diameter tunnel med en massiv 90kWh kraftpaket trängs i en 180 - tums hjulbas. Det innebär att det är ett EV för för alla tillfällen, från små bilar till semi-lastbilar och allt däremellan. Vad du ser är en produktion prototyp, men det är att kommersialiseras medan vi talar, så det kommer inte att dröja länge förrän Enertube-drivna elbilar är redo för den öppna vägen. Tills dess får du nöja sig med överflöd av bilderna nedan och pressmeddelande efter rasten.

Fortsätt läsa Trexa EV-plattform kommer ut ur sitt skal, avslöjar sin verkliga vridmoment-rör natur

Trexa EV-plattform kommer ut ur sitt skal, avslöjar sin verkliga vridmoment-rör natur ursprungligen visades på Engadget tis, 14 Apr 2011 10:55:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Autoblog Green | källa Trexa |

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar