söndag 8 maj 2011

Är Gaming Industrin flyttar online för fort?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/AqDu9IcQcSA/Is-the-Gaming-Industry-Moving-Online-Too-Fast:
RyanDJ skriver med sin reaktion på Sony PSN avbrottet, undrar om vår kapplöpning till online-tjänster och digital distribution för spel är lite för entusiastisk. "Jag älskar teknik, jag vill bara att det går långsammare. Jag vet att jag låter som en arg gammal" Get off my gräsmatta "typ av kille just nu, men tills min 8-bitars Nintendo dör av plast korrosion och ålder, kommer att fortsätta att spela något spel jag tycker precis som det var tänkt. online dedikerade spel, en dag kommer att förlora servrar. Systemet kraschar, såsom Sony problemet, kommer att orsaka avbrott. jag känner om vi inte bromsa, stabilisera den nuvarande tekniken och säkerställa dess säkerhet, hitta sätt att garantera att ex köpas är permanent ägs även utan en fysisk kopia, vi kanske får se ett företag som Nintendo säger att nätet är inte värt det! "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar