söndag 8 maj 2011

Orättvist och obalanserat

Intressanta nyheter på webbadressen:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/jSexAAurL-8/:

Gräva ut från under ett berg av grejer i helgen, jag är hopplöst efter. Upplysningar: Jag arbetar på salesforce.com, gör fantastiska saker kan jag inte säga något om.

Uppenbarligen är tech pressen vimlar det av kontroverser om Mike Arrington fortsatta framgångar på att faktiskt säga vad han tycker. Upplysningar: Jag är en stor beundrare av allt Mike gör, och i synnerhet hans skicklighet på återuppfinner media. Jag bör övervägas helt partisk i detta avseende, och du bör rabatt allt jag säger detta.

Ser man tillbaka på den senaste veckan av TechCrunch, flera teman uppstå. Först är det en otrolig mängd ingenting händer av Apple, Google och detta bolag uppe i norr med Windows sak. Apple är tydligen går mot att gå moln big time. Upplysningar: Jag älskar allt Apple gör, och därför är helt partisk mot dess produkter, strategier, och även egenheter som auto-byte "sitt" med "det är" även när det aldrig betyder "det är" cirka 97 procent av tiden.

Google är tydligen redo att inte meddela något om dess sociala mediestrategi vid dess utvecklare konferens den här veckan. Upplysningar: Jag älskar Google och allt den gör, bara inte lika mycket som Apple. Så när jag säger Android jag verkligen tänker Ios, och när jag säger Airplay Jag är verkligen mening airplay. Vi gav min bror Dan en Apple TV för hans födelsedag, och njuter hans försök att integrera lådan i hans samtliga Android hela tiden miljön. Särskilt underhållande är hans gissningar om tillgången på Remote app i Android Marketplace.

Den gångna veckan var den första veckan där jag bokstavligen aldrig tog min laptop ur påsen. Istället bodde jag non-stop med IPAD med hjälp av WordPress app för att redigera ett stavfel i förra veckans spalt, till Concur app gör en meningslös buckla i mina utgifter orderstock, och gör fantastiska arbete på salesforce.com under resten av min vakna timmar. FaceTime och Skype höll mig i en slinga med familj och vänner, och igår hyrde jag avsnittet av Grey's Anatomy min svärfar raderas medan tejpning Jeopardy.

Ett ord om att hyra: Jag älskar hyra visar för 99 cent och få dem rör aldrig en hårddisk med undantag för korta caching period där Apple TV använder sin "förvaring" till stadium visa lokalt. Jag älskar också hur Apple TV gör samma sak när jag använder Airplay att driva ett inspelat program från min IPAD till den stora skärmen, vilket sparar batteri tid på IPAD när showen är cachad. När fler och fler av mina mediekonsumtion strömmar genom IPAD gör varje liten bit av batteri bevarande en ökande skillnad.

På något sätt under de senaste månaderna IPAD levande, att mina år av motvilja hyra och förkärlek för "äger" har omvänt. Jag brukade värde illusionen att en bok var min kontroll, där den digitala versionen var begränsad och kortlivad. Upplysningar: Jag är på väg att göra en Beatle referens. Jag älskar Beatles och det gör Apple. Om jag skriver Beatles på IPAD det autocorrects till Beatles, prova att skriva Android och se vad som händer.

Så jag köpte eller fick John Lennon självbiografi av Philip Norman för några år sedan. Jag läste det i ryckighet, ända tills någon (kanske mig, kanske inte) spillt kaffe på det och mättade den första tredjedelen av en mycket lång bok. Jag tillbringade en timme som skiljer sidorna och torka dem personligen för att inte tappa alltför mycket i berättelsen. Då IPAD kom, jag laddade ner boken från Kindle app, och aldrig rörde pappersversionen igen. Sensmoral: du äger den tryckta versionen som i man bryter du köper den. Jag äger kaffe-färgade snorkig tillsammans sidor där Johannes träffade Paul och beslutade att väcka honom även om han slutligen skulle ta över och tillbringa veckor på Maxwell's Silver Hammer. Jag läste om detta på IPAD.

Idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar