fredag 13 maj 2011

Funktion: Big data möter stor lagring: en djupgående titt på Isilon's scale-out lagringslösning

Intressanta nyheter på webbadressen:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/E9Q_oYFUGjc/isilon-overview.ars:

Som ett barn nörd, sitter i det bakre rummet i mina föräldrars hus och ringer in till BBS: er i slutet av 80-talet och början av 90-talet, drömde jag om "stora järn." Precis som Kevin Flynn, försökte jag föreställa mig vad som hände med mina uppgifter på andra änden av telefonlinjen där var modemets pip och väser och repor på väg? Vad gjorde den platsen ut? Jag föreställde mig enormt, iskalla salar upphöjda golv under en aktinisk bländning, befolkad av ändlösa rader av höga, cyklopiska rack av komplicerad utrustning, översållad med otaliga Blinkenlights som glittrade iväg i fjärran. Mer än någon annan upplevelse var den här viljan att veta vad som ligger bakom gardinen, att se och lära om de system som ger service till andra system, som knuffade mig mot en karriär inom IT.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer på denna post


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar