fredag 13 maj 2011

Motiv: tentacular, tentacular!

Intressanta nyheter på webbadressen:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/OB5s5h1yapo/tentacular-tentacular.ars:

Eftersom Ars teamet sammanträder i två dagar av möten i Chicago, vi går tillbaka till det förflutna för att ge dig några av våra intressanta artiklar från åren som gått. Denna pjäs sprang tidigare den 1 april.

Vem behöver ännu en förutsägbart lama falska nyheten att lysa upp sin 1 april? Inte Cthulhu, varelse av urtida mardröm, som minskade med våra kontor i Chicago ett par veckor tillbaka med ett förslag som vi inte kunde motstå.

"Falska nyheter ÄR SÅ 2007", sade rösten som ekade runt i min hjärna pan. Cthulhu var slappa i en ledig fåtölj som ingen har sedan dess haft modet att sitta i, en tänd cigarr svängde i en tentakel som han pratade. "Jag tänker:.. NÅGOT awesome, Starring ME med val och olika slut."

"Precis den typ av interaktiva text äventyr vi läser alla som barn?" Frågade jag.

"Ja, men en för vuxna-UP nördar som sker i Vegas och FUNKTIONER BABES Booth, galenskap, och utsikten RENGÖRING ut min TENTAKEL JAM för all evighet. ÄVEN, en sjungande David Pogue. Och Sergey Brin klädd i en jetpack."

"Det, fela, låter som du har här allt planerat."

Cthulhu plockade ett Manila mapp från någonstans inom den icke-euklidiska geometri hans manbag och tappade den på mitt skrivbord med en duns.

". 20.000 ord av awesome du inte ens betala mig jag vill bara exponeringen så jag kan träffa kycklingarna har DU VARIT R'YLEH ett enda ord:..?. TRÅKIGT"

Jag bläddrade igenom manuset, inte halv dåligt för något skriven av en varelse som tillbringade, av alla tillförlitliga räkenskaper, det mesta av sin tid död men drömmande.

"Titta, jag kan inte göra några löften. Vi tänkte på att köra Ben episka faux recension av Duke Nukem Forever igen ... "

"LAME." Cthulhu förskjutits i sin länstol, lämnar spår av slem på sätet. "Detta är bättre. Dessutom kommer jag INTE festa på din hjärna om du kör MINE istället."

Och verkligen, vem kan argumentera med den logiken?

Tentacular, tentacular!

"Vad är det med nördar och bacon?" frågar du dig själv som du står strax utanför utställningshallen i Opulentium Royale, Vegas "nyaste monument till överdrift.

Byggt i form av en massiv 1950-UFO, hotellet knäböj på sin lapp av öken som en andlig metall finne, dess roterande kupol bostäder ett överraskande bra steakhouse. Den Opulentium har allt en omdömesgill bortförd av utomjordingar kan önska, utom anal inträngandet-om du tillbringat de GRYNINGS-timmar lärande som en session på Baccaratbord kan ge en liknande känsla av total kränkning.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer på denna post


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar