tisdag 24 maj 2011

Motiv: Läkare och tandläkare berätta patienter, "alla din recension är tillhör oss"

Intressanta nyheter på webbadressen:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/zU0pLD-lRP4/all-your-reviews-are-belong-to-us-medical-justice-vs-patient-free-speech.ars:

När jag gick in i kontor Dr Ken Cirka var jag ute efter renare tänder, inte material för en Ars Technica historia. Jag behövde en ny tandläkare, och Yelp säger Dr Cirka är en av de bästa i Philadelphia-området. Receptionisten gav mig ett urklipp med blanketter att fylla ut. Efter den vanliga patientinformation form, det var en "ömsesidig sekretess avtal" som bad mig att överföra ägandet av någon allmän kommentar kan jag skriva i framtiden till Dr Cirka. Förvånad och lite upprörda över detta, fick jag en lång diskussion med Dr Cirka s kontorschef som slutade i mig vägrar att underteckna och hennes visa mig dörren.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer på denna post


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar