torsdag 14 juli 2011

The Hidden Evil av mikrotransaktioner

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/1U4YtdR87Vg/The-Hidden-Evil-of-the-Microtransaction:
En anonym läsare tips en debattartikel på # AltDevBlogADay skriven av Claire Blackshaw, chefsdesigner på Jagex Games Studio, ungefär där företag gå fel med microtransactions. Medan microtransactions är inte ond, säger hon, de är ofta missbrukas genom att marknadsföra folk till nackdel för alla. Hon uppmuntrar spelutvecklare att slå tillbaka. Citerar: "Problemet med allt detta är detta är en tvetydig, gråzon Den verkliga kicker är att gråzoner alltid är gröna upplysta av girighet Med tanke på ett" lite mer, "så mycket fel har gjorts... Så många idéer förstört, bruten samhällen och grupper överansträngda genom att vilja lite mer. Den gamla hållbart jordbruk argument spelar in här. massiva Problemet är att du som spelen Designer eller andra medlemmar utvecklingen inte alltid har sista ordet, men du kan fortfarande slåss ditt hörn. Du kan bygga dina argument och försöka ge några starka forsknings-och data för att hjälpa dina pengar folk ser långsiktigt perspektiv. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar