torsdag 14 juli 2011

InVision: UX Prototyping Made Easy

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/fbwerNuKPQk/:

Den här är nära mitt hjärta. Jag byggde många en interaktiv prototyp i min dag och det vanligtvis bestod av öppna Adobe Flash och sedan schemalägga en betydande block av tid för färdigställande. För att vara tydlig, jag är inte en "Flash hatare". Jag vet att Adobe har försökt att rymma både designers och utvecklare med utvecklingsmiljön, men det är fortfarande en djup plattform ... det är inte för svag i hjärtat. I fråga om prototyper, jag ska vara ärlig att jag också tycker att graden av komplexitet med Flash kan vara störande från "design" problem en kanske försöker lösa, speciellt om du är en en-person designbutik. Det kan vara tufft att vara kreativ och tekniskt, även om båda färdigheter är en nutida krav för lutande design.

Skriv in InVision : en SaaS prototyper verktyg. I ett nötskal, låter InVision designers att strängen platta designmallar tillsammans, i ett flöde, genom att använda overlay "hotspots" för att visa hur skärmarna skulle alla länkar samman som om de vore en interaktiv webbplats eller erfarenhet. Par som med enkla metoder för att dela och samarbeta i projekt - det finns mycket att gilla och flera punkter pris för inresa .

Så här fungerar det:

De har en bazillion vittnesmål från designers över hela spektrat, inklusive Thomas Knoll (utom inte Thomas Knoll som skapat Photoshop utan snarare en som skapade LaunchRock ).

InVision har också möjligheten att bygga mobila prototyper som påminner om Duncan Wilcox är Prototyper app (som jag tycker är biets knän).

Även om jag inte har använt InVision tillräckligt för att ge en fullständig översyn ännu, konceptuellt, jag tror att idén är bra och kan vara ett tidsbesparande för designers och utvecklare. Och om du är företaget hyra eller anställa dessa designers och utvecklare, kan du känna igen förmodligen den potential tid / pengar besparingar i samband med ett verktyg som detta.

Men jag hittade inte mycket information om deras säkerhetspolitik. Eftersom detta är en hostad lösning, om din design innehåller känslig information eller affärshemligheter, kanske du vill tänka på att innan ladda upp bilder till sin tjänst. Bara något att tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar