fredag 5 augusti 2011

Oh Gosh: HP Styrplattan 16GB Är På Woot För $ 379

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/AP5Nut5hxXk/:
HP_TouchPad_9_7__16GB_Wi-Fi_tabletms3Detail

Kom ihåg när jag sa att jag trodde HP var telegrafera sin försäljning med styrplattan prissättning? Och hur jag sa att enheten är $ 100 off i helgen? Tja antingen HP inte säljer något pekplattor alls någonsin och de är på vissa quixotic race to the bottom i förhållande till alla andra tablet där ute. Du förstår, är styrplattan $ 379 på Woot morse .

Jag älskar Woot. Bästa shopping webbplats någonsin. Men Woot (i allmänhet) är där prylar går för att dö. Det är där du kan få en $ 99 smartphone som resten av världen inte vill ha eller ett misslyckat tillverkning experiment som ingen ville köpa. Det är inte alltid så (Wine.Woot, till exempel, är precis motsatsen till vad jag beskrivit: en fint curator, smart plats för stora vin), men det är ofta så.

Som sagt, helt klart Woot har några drag och för HP att lägga sina redskap på det är en stor sak. Men jag är rädd att denna åtgärd kommer att leda till en långsam och stadig försämring av WebOS försäljningssiffror. Lämna det till HP för att leda oss alla in i en annan netbook rathole, billigare i mobil datoranvändning tills det kollapsar under den underlåtenhet att tillföra värde.

via TopolskyCorp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar