fredag 5 augusti 2011

Tidig titt på <em>The Elder Scrolls V: Skyrim</em>

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/llPzOB6ebro/Early-Look-At-emThe-Elder-Scrolls-V-Skyrimem:
Bethesda planerar att lansera sin nyaste Elder Scrolls spel, Skyrim i november, och de har äntligen börjat ta wraps från spelet. En förhandsgranskning på Eurogamer ger lite information om spelets bekämpa, UI, och utforskning av spelvärlden. Citerar: "RPGs skicka dig på menyer mer än nästan alla andra spel genre, så det är konstigt att fler tänkte inte gå in inventering design, men som jag leker med befogenheter, vapen och föremål för att lätta mitt belastning blir det tydligt att Skyrim är ett välkommet undantag. Dess kapslade menyer är tillgängliga nästan lika smidigt som iPad sidan drar ett och navigera dem är snabb och ren. Du kan ställa in favoriter, utrusta objekt antingen hand och undersöka saker i detalj. Mer än en gång under min korta händer -om jag måste rotera ett objekt för att leta efter en ledtråd till ett pussel, eller läsa ett dokument, och det är alla gjort utan att gå till en annan skärm eller göra något mer komplext än vickar pinnar och slå ett ansikte knapp. Det är lätt att föreställa sig att ett system som detta i Oblivion eller Fallout kunde ha rakat timmar utanför den genomsnittliga spelaren faktiska spel-tid. Som det är, det sparar värdefulla sekunder i min hands-on, och sekunder är mina valutan idag, så tack till vem i Bethesda utformade inventeringen. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar