lördag 24 september 2011

Fråga Slashdot: Bästa Upphovsrätt Villkor för en avhandling?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/B3k3PUJvH7o/Ask-Slashdot-Best-Copyright-Terms-For-a-Thesis:
plopez får i sin första Slashdot underkastelse med denna fråga, skriver: ". jag slå in en MS-Tidigare har jag haft problem att få kopior av andras arbete, på grund av copyright på sin avhandling eller uppsats jag inte." t vill att hända mig. Jag vet att skämtet är "Ingen har någonsin kommer att läsa din avhandling," men i liten chans är det bra att andra som jag inte vill att de ska behöva jaga mig ner för en release. grunden Jag vill säga: "Upphovsrätt är släppt så länge detta arbete eller utdrag korrekt tillskrivs Dessutom kan eventuella publicerade utdrag inte vara upphovsrättsskyddat av andra parter, inte heller kan det ursprungliga verket i dess helhet.." Är detta tillräckligt bra? Jag vill inte belasta legitim användning av arbetet men jag vill inte någon pirat kommer tillsammans och stjäla den ur public domain. Är allmän egendom tillräckligt bra? Eller gör det möjligt för arbete som skall begränsas av kommersiella intressen? jag känner till copyleft, men copyleft är en familj av copyright och jag är osäker på vilken som är rätt för min avsikt. gärna hjälpa. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar