måndag 26 september 2011

Fråga Slashdot: CS Nygrader Med IT-jobb?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Tqduh_HACjQ/Ask-Slashdot-CS-Grads-Taking-IT-Jobs:
En anonym läsare skriver: "Jag är en snart kommer att bli Master examen från ett statligt universitet med inriktning mot datavetenskap - med allt vad CS innebär naturligtvis det kommit dags att börja söka jobb, och även om det finns några verkliga CS. -typ jobb runt, har jag märkt att några IT-jobb skulle vara betydligt mer bekvämt för mig personligen Men detta leder mig till frågan (om de skulle anställa mig, förstås). - vill ha IT-erfarenhet ont mitt jobb utsikter ner ? vägen Skulle framtida arbetsgivare ser att och vara mindre benägna att anlita mig - eller duva hål mig in i den "?

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar