måndag 12 september 2011

Growing Up Geek: Billy Steele

Intressanta nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/09/12/growing-up-geek-billy-steele/:
Välkommen till Växa upp Geek en pågående funktion där vi tar en titt tillbaka på våra ungdomar och berätta historier om att växa upp att vara nördar som vi är. Idag har vi vår egen redaktör, Billy Steele .

Se till att dapper ung man där? Du skulle aldrig tro att någon klädd som goofily som barn skulle växa upp till en tech bloggare, nu skulle du? Det är sant - och jag har aldrig tänkt så heller - men som jag skulle komma för att ta reda på, skulle min okonventionella barndom hjälpa till att forma min nörd känslor på fler sätt än ett. Det hela börjar med att jag tog upp mina morföräldrar, som var häftigt, men oftast betydde att jag var minst ett år bakom på alla populära prylar. Detta innebar också att jag var tvungen att hålla fast vid saker och ting lite längre, så medan mina vänner var sportin "N64, var jag fortfarande Rockin 'Contra på NES (ingen skam).

Låt mig ta ett steg tillbaka för ett ögonblick. Min första exponering för teknik av något ämne var en högt körsträcka Atari på min mammas ställe. Hon hade ett helt bibliotek med spel, men de enda två som jag brydde mig om var Frogger och Grand Prix. Ett par år senare, när jag fått det eftertraktade OG Nintendo, överlevde jag på en ständig diet av Excitebike, Baser Laddad och Tecmo Super Bowl. Efter att ha spelat tills jag inte kunde se rakt - vid flera tillfällen som en elementär pojke - Jag kunde sträng ihop en handfull obesegrade säsonger med USA: s laget Dallas Cowboys. Jag har nu tagit om situationen för en Panthers "fan, men jag avvika.

Fortsätt läsa växa upp Geek: Billy Steele

Growing Up Geek: Billy Steele publicerades ursprungligen på Engadget på måndag, 12 Sep 2011 16:05:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar