måndag 12 september 2011

Låt oss dricka Ikväll hjälper dig att hitta folk att dricka med

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/LTFUN41rr5M/:

Team Låt oss dricka ikväll , bestående av utvecklare Zephyr Pellerin, Allen Romero, Jeremia Kimelman och Hunter Hastings, drog fördel av dess möjligheter på TechCrunch Störa hackathon och försökt lösa ålder gamla gåtan med att inte ha någon att dricka med.

Användare som önskar företaget medan de insupa kan logga in Lets Drick Ikväll och besvara fyra hårda profil frågor i stil med "coolaste personen jag har delat en drink med?" och "Favoritdryck? ..." De kan sedan välja sin plats och om de vill dricka posta eller om de känner gillar att träffa nya människor.

Applikationen kommer sedan texten du om det finns någon du färdig att drickas. Inte ett recept för katastrof, alls. Nope.

Så hittills har jag lagt i min info och låta världen veta att jag är tillgänglig för drycker, men app förslag - en Mr Vinodh Kumar - verkar inte vara tillgänglig (som i länken till hans profil ISN inte fungerar). Gissa jag ska få gå hem och skriva om startups lansera på TechCrunch Störa istället.

Låt oss dricka ikväll backstage intervjun ovan, och hackathon presentation nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar