fredag 30 september 2011

När Specifik Media (och Justin Timberlake) köpte Myspace ...

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/im49JYIr5Yg/:

Myspace frälsare specifika medier permitterad 8% av sin personal i går, omkring 50 personer. De permitterade var mestadels Myspace anställda, enligt en källa, förmodligen väntar ivrigt på sina avgångsvederlag. "De människor som [sic] fick släppa firade eftersom specifika medier inte har en aning om vad jag ska göra"

Under de senaste tre månaderna specifika medier hade gått från den spännande nyförvärvet lukt post partum depression verkar det som, nyligen trappa upp sommarens stora Myspace nystart planer på grund av ogynnsam utveckling.

Vi fåtölj tech entusiaster kan hävda att detta var oundvikligt, men efterhand är 20/20, särskilt när man betänker de stora förhoppningarna specifika medier hade för företaget exakt tre månader sedan, hoppas att Myspace kunde finna tröst i en plattform för premium-kändis online-innehåll .

På deras grand entré på Myspace s försäljning dag, vankade specifika medier grundare Tim och Chris Vanderhook till HQ att samla trupperna - främst med nyheten att gamla Mouseketeer och nuvarande superstjärnan Justin Timberlake också skulle ha skinn på Myspace spelet. En av dessa trupper bestämde sig för att spela in tal för all framtid, som du kan lyssna på ovan i sin helhet. Det är en ganska fascinerande inspelning - i fall någon på HBS är i behov av en extra fallstudie ...

Med deras Pollyanna-esque entusiasm, är Vanderhooks gör i stort sett den klassiska misstaget vissa annonsnätverk göra, tänkte att eftersom de har annonser kan de bli ett innehåll eller medieföretag. Stora medieföretag börja med media. Vem som helst kan sälja annonser, men att skapa bra innehåll är en konst.

Delar av den diskussion jag hittade förtjusande ...

"Vi ville gå från just reklam bit och verkligen bli en digital medieföretag."

"Vad vi letade efter var" Kan vi hitta en fastighet som har skala och räckvidd och verkligen passar in på att vi kunde matcha upp med vår annonsering infrastruktur och sedan gå head to head med Yahoo, gå head to head med Facebook, gå head to head med AOL, gå head to head med AOL. Gå head to head med Microsoft? "

Usch.

"Vi växte upp i södra Kalifornien. Vi älskar Myspace. Detta är en ikonisk varumärke, vi planerar att få tillbaka det som Myspace var tänkt att vara. Vi vill investera i verksamheten. "

"Vi är eldas upp, Justin [Timberlake] eldas upp. Han kan inte vänta med att samverka "

"Jag tycker det är ganska enkelt, jag menar du ser på Myspace, den har en bra plattform, bra teknik, 70 miljoner människor fortfarande använder webbplatsen. Folk kan prata om nedgången men det finns bara en sak som saknas, det är bara måste vara cool. Vid ett tillfälle Myspace var cool och helt plötsligt Facebook något sätt blev sval, vi kommer att göra Face eh - Myspace sval igen ".

Förnekelse är somet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar