måndag 10 oktober 2011

American Express att släppa ett API för digitala plånbok plattform tjäna, fokuserar på data och anpassning

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Zv1J1fmiInM/:
Serve

Under det senaste året, har American Express gjort flera viktiga betalningar partnerskap med teknikföretag och lanserade sitt ta på den digitala plånboken, tjäna. Serve integrerar en mängd olika betalningsalternativ till ett enda konto som kan finansieras från ett bankkonto, bankkort, kredit-eller betalkort. Företaget har också landat ett antal lukrativa erbjudanden bärare partner för Servera. Skild från Servera, American Express senaste partnerskap i de betalningar utrymmet inkluderar Foursquare , Facebook och även Zynga för personliga erbjudanden. Vi satte nyligen med Harshul Sanghi, American Express nya VP för företagens tillväxt-gruppen att prata om Servera, digital plånbok och hur företaget planerar att dominera betalningar utrymme.

Sanghi, som tidigare var VD för North American venture aktiviteter för Motorola, gick AmEx i september. Hans fokus ligger på att vidareutveckla Servera varumärke och som utgör sådana partnerskap som bidra till att utöka basen kortet medlemmen till nya segment.

Sanghi förklarar att trots alla betalningar bolag (inklusive ens Google) och kreditkortsföretag släpper sin egen version av den digitala plånbok är det whats i plånboken som är verkligt viktiga. "Det plånbok som har den mest varumärket partnerskap är vad kunderna kommer att dras också", säger han. Och detta plånbok behöver stämma sömlöst med lojalitetsprogram, och virtuella valutor, vilket är anledningen till AmEx köpte virtuell valuta Sometrics monetarisering plattform för några veckor sedan. Och plånboken behöver lagra erbjudanden och erbjudanden samt så att konsumenterna inte behöver bära runt kuponger eller rabatter till en butik.

Även kommersiella partnerskap är definitivt nyckeln till den breda överklagandet av Servera, en del av Sanghi s generalplan för att främja Servera närvaro är en förbindelse med utvecklare. "Det är svårt för mobila betalningar startups att skala utan partnerskap med några av de största finansiella partners", förklarar han. "Det finns massor av reglering när det gäller att flytta pengar, och bedrägerierna ledning och vi vill vara den partner mobila betalningar startups tänka på i detta utrymme." Sanghi säger att i första halvan av nästa år kommer American Express öppna upp Servera plattform för utvecklare.

Ett annat område där American Express fokuserar sina ansträngningar när det gäller att tjäna är på data. "Data kommer att bli en särskiljande faktor i betalningar rymden," Sanghi förklarar. En personlig upplevelse kommer att vara nyckeln för att tillhandahålla digitala plånbok som konsumenter flockas till, säger han. Och det är inte bara köpa data som American Express är ute efter att gruvan.

Intent data, strukturerad data och ostrukturerade data kommer alla att spela en del i att leverera en personlig betalningar upplevelse på Twitter. Det innebär att analysera saker såsom Tweets, Twitter känslor, din sociala graf, Facebook-uppdateringar med mera för att leverera riktade erbjudanden. "The Magic kommer att gifta sig med strukturerade data och ostrukturerade data för resultat i realtid", Sanghi säger.

Med 100 miljoner kort medlemmar, American Express uppgifter möjligheterna är enorma. Men integritet är en central fråga i denna data mining, säger San

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar