måndag 10 oktober 2011

Uppväxt Geek: Ben Heck

Intressanta nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/10/10/growing-up-geek-ben-heck/:
Välkommen till Växa upp Geek , en pågående funktion där vi tar en titt tillbaka på våra ungdomar och berätta historier om att växa upp att vara nördar som vi är. Idag har vi Hacker Extraordinaire (och värd för sin egen show ), Benjamin J. Heckendorn !

Som barn växer upp i Richland Center, Wisconsin, hade jag ibland att vara extra kreativa i att hitta saker att ockupera min tid och min kreativitet naturligt flockat till allt teknologi. Lödning, Erector apparater och dekonstruerar leksaker var epicentrum i mitt unga liv. Att ta isär saker för att ta reda på hur de fungerade var i huvudsak en övergångsrit för mig att bli den nördiga mannen jag är idag.

Jag fick min första smak av programmering i grundskolan på en samling jämn då gamla Apple II: s, men jag hamnade i det parti, då vid 11 års ålder fick jag min första dator - en Atari 800. Medan fortfarande gamla för tiden, jag gjorde en hel del programmering på den och lärde mig mycket av fundamenta som är användbara i dag.

Fortsätt läsa uppväxt Geek: Ben Heck

Uppväxt Geek: Ben Heck publicerades ursprungligen på Engadget lör, 10 okt 2011 13:00:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar