måndag 10 oktober 2011

Kära Meg Whitman ... Några oönskade råd om HP: s PC framtid

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/k7ZWY6_K3Gs/dear-meg-whitman-some-unsolicited-advice-on-hps-pc-future.ars:

Bortgången av Steve Jobs har mig att tänka på en annan Silicon Valley-ikonen, vars själ har lämnat denna värld. Jag talar naturligtvis om Hewlett-Packard. Hewlett-Packards vd Meg Whitman sade förra veckan att hon vill att fatta ett beslut om situationen för HP: s personliga Systems Division fram till slutet av månaden. Talar på Fortune tidningens mäktigaste kvinnor toppmötet , sade Whitman att situationen för PC-gruppen är ett beslut "Jag vill göra mycket snabbare än min företrädare", enligt en rapport från Bloomberg BusinessWeek .

Inte för att Whitman kommer att lyssna på mig, men jag skulle vilja ge några oombedda råd: det är dags att komma ut ur PC-verksamhet. Om du fortfarande har att ställa frågan om vad man ska göra med PC-verksamhet trots att marknadsledande globalt i PC-försäljningen, sedan komma ut och sälja divisionen till någon som bryr sig.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar