måndag 3 oktober 2011

Gå ut och erövra

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/PjtijsaV9Aw/:
by Scoble

Redaktörens anmärkning: Gäst författaren Aron Levie är grundare och VD för Box.net.

Den gamla tekniken vakten i Silicon Valley är snabbt unhinging. Från den riktigt gamla möter oscillerande strategier och ledare , till den nyligen gamla spottar genom VD: ar så fort de döda-poolen produkter, en ny inriktning av hela företaget för att konkurrera med Zuckerberg, eller orsakar stor kund förvirring när de flytta in i framtiden , eller ens äldre-nytt innehåll med en axel eller två innan en vänlig landning på Google eller Facebook.

Med denna övergång gamla till nya och nya till gamla, kommer en påfallande sällsynt möjlighet att bygga nästa stora teknik kraftpaket. Dagens roterande teknik landskapet kommer att gynna dem med en bias mot hastighet, förändring och störningar.

Under de senaste månaderna ensam, har jag hört av nya företag som står för att radikalt förändra hur vi interagerar med vård, blås öppna TV-konsumtion, och göra utbildningen mobil. Och uppfriskande, jag behöver inga modifierare att beskriva dessa nystartade: något om "titta på tv medan tweeting" eller "underlätta vården med lokala kuponger." Nej, dessa har potential att bli omvälvande tjänster från entreprenörer som har ställt sina ögon på drömmen.

Marc Andreessen som nyligen genomfört ett otroligt tight argument för varför mjukvaran kommer ganska mycket att ta över världen . Eller, rättare sagt, äter det. Men detta kan bara ske om vi jobbar på riktigt världen förändras teknik. Teknik som hjälper oss att kommunicera, spara och förbättra liv, eller fatta bättre beslut i våra företag, snabbare.

Den startar vid störa och demo för några veckor sedan fick mig att tänka om det magiska stadium i start livscykel: den punkt i byggprocessen, där allting är möjligt. Du har ännu att göra din första pivot, kunde du inte ha stängts av mer än ett par VCS, och jag är säker på gruppens dynamik är bara copacetic. Ah, storhetstid.

Tja, innan du får mycket längre, här är några oönskade lektioner jag tänkte aktie efter fem berg-och dalbana år i dalen:

Se till att du hela tiden gör något som inte var möjligt för 3 år sedan

Det enda bolag värt start i branschen är de som inte kunde ha funnits i en annan era. Och med den snabba förändringen på internet nå flykthastighet, är tidsepoker mätt i kvartal, inte år. Om du inte utnyttjar en del helt ny möjliggörare är du toast. Kanske fördel är en storleksordning förändring i priset och tillgången på infrastruktur på grund av molnet (Cloudera, DotCloud, Twilio) eller den numera allestädes närvarande tillgång till kraftfulla "smarta" enheter (Square, Uber, Kno, luftiga Labs) , eller en förändring i socialt beteende på både arbete och hem (Yammer, Jive, HealthTap), eller alla tre. Tanken är att hela tiden nå för kanten av vad som är möjligt, utvidga gränserna för vad som förväntas och vrida romanen in vanan. Om du inte gör detta kommer du inte stå ut, du kommer inte att få dragkraft, och du kommer inte att vinna. Som Andy Grove påpekar, om du inte skapar en 10X förbättring av den dimension av kostnader, effektivitet eller fördelar för konsumenterna,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar