måndag 3 oktober 2011

Head Mounted Display, DIY Augmented Reality och mer på InsideAR

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/PEMdZtc1s8I/:
insideAR

Jag kunde närvara Metaio s InsideAR 2011 konferens förra veckan i München och kolla in många nya och uppdaterade Augmented Reality begrepp på händelsen. Flera begrepp såg jag på mässan delen fungerat med där konsumenternas AR är på väg och några var bara för underhållning. Men det mesta jag såg provat på något sätt, att tänja på gränserna av teknisk möjlighet. Jag såg några häftiga nya AR Huvudmonterade Visar (HMDS) från Vuzix och Sony (även om Sony inte lät mig fotografera deras prototyp), massor av möbler konfiguratorer, förstärkt läroböcker, en DIY innehåll författande systemet och mer.

Om du läst några av mina inlägg här kommer du att förstå att jag är en Augmented Reality nörd. Smitten första gången jag såg The Terminator och hans Neato heads up display, jag har funderat konceptet sedan dess.

Jag kan försöka beskriva demos och produkter jag såg på InsideAR, utan jag fångat så många av de relevanta exempel som jag kunde, på video, eftersom en bild säger mer än ... ja, du vet. Under alla omständigheter, begrepp / produkter som jag såg som verkade mest övertygande och relevanta var Vuzix HMD, Metaio är Creator och det ökade läroboken av länkade-concept.de

Här finns länkar till alla företag i videor.

Vuzix
Metaio
kopplade-concept.de
Bosch
Kreativagentur-Thomas.de
Vanija

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar