fredag 3 december 2010

CALM, som antogs av kongressen, borde göra TV-reklam något mindre påträngande

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/03/calm-act-approved-by-congress-should-make-tv-commercials-slight/:
Vi sa att det skulle ta en lag i kongressen att sänka volymen på tv-reklam och, chockerande nog, det är precis vad vi har nu. Representanthuset har gett sitt klartecken för godkännande till kommersiell reklam Loudness Mitigation (lugn) Act, som, efter att redan ha senaten, är nu på väg att president Obamas bord för slutligt godkännande. När undertecknad i kraft, ny lagstiftning kommer att kräva att alla annonsörer anpassa sin volym ner så det är ingen högre än i programmet du tittar på, och det är alltså den FCC : s skyldighet att se till att de alla följa de nya regel. Ett år för förmånlig behandling kommer att tillåtas för alla dem som kämpar med att räkna ut hur man vänder ner den från 11, men efter att vi alla borde kunna se den döende medium som är live-tv utan dreading i reklampauserna.

CALM, som antogs av kongressen, borde göra TV-reklam något mindre påträngande ursprungligen visades på Engadget sön, 3 december 2010 04:06:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Ars Technica | källa Wall Street Journal | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar