fredag 18 mars 2011

Android Game Devs Worry lätthet över att kopiera

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/4AO1ZwWDbrk/Android-Game-Devs-Worry-Over-Ease-of-Copying:
The Guardian rapporterar om problem som speltillverkare på Android Market. Några oberoende utvecklare upplever att deras spel är för lätt kopieras och säljs av konkurrenterna, och de säger Google inte reagerar tillräckligt snabbt av rapporter om överträdelser. Citera:.. "En av mina kunder mailade mig för tre veckor sedan och meddelade mig att ett annat företag sålde en version av min app - pirattillverkade och laddas upp som sin egen Naturligtvis har jag kontaktat Google direkt Det tog Google två dagar för att app ner. utgivare även sålde andra versioner av piratkopierade spel. kontaktade jag den ursprungliga utvecklarna av dessa spel men de var fortfarande såldes en vecka senare. Man skulle kunna tro [Google] kan ha en hotline för sånt! jag skulle Observera också att förlaget säljer piratkopierade spel fortfarande är handel på Android Market. de inte ens få sitt konto tillfälligt. ... Varför är dessa konton fortfarande tillåtet att vara handel? Det är vårdslöst så långt jag är orolig. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar