fredag 18 mars 2011

Den "Adventure" I Self-Publishing en IT Bok

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/T39l4_NP0L0/The-Adventure-In-Self-Publishing-an-IT-Book:
En anonym läsare skriver: "Författare Keir Thomas har bloggat om sina upplevelser själv publicera en bok databehandling citat:." Jag visste att sprida boken skulle bli svårt så jag slog på en idé: Varför inte ge bort boken (PDF) version? Jag skulle kunna använda Amazon S3 för att kunna hysa filen, så det skulle kosta mig bara ett par dollar per månad. Visst nog, ger eBook bort genererade mycket publicitet. ... Sedan händer försäljning i början av 2009, boken har gjort mig $ 9,000. ... Jag har haft värre löner i mitt liv, och jag är mycket tacksam, men jag vet totala royalty troligen skulle ha varit högre hade jag gått igenom den traditionella rutten för att arbeta med en mainstream utgivare. jag uppskattning jag har att ge bort 446 exemplar av boken för all försäljning av den tryckta upplagan. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar