lördag 19 mars 2011

DirectX "i vägen" av PC-spelet Grafik, säger AMD

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/I3lbZ4zHiac/DirectX-Getting-In-the-Way-of-PC-Game-Graphics-Says-AMD:
Bit-tech talade nyligen med Richard Huddy, global utvecklare Relations Manager på AMDs GPU division, om bristen på en stor skillnad mellan grafik PC-spel och konsol grafik spelet, trots den hårdvara gapet. Citerar: "'Vi har ofta minst tio gånger så många hästkrafter som en Xbox 360 eller en PS3 i en high-end grafikkort, men det är mycket tydligt att spel inte ser tio gånger så bra att i betydande omfattning. Det beror på, ett eller annat sätt, på goda grunder och dåliga -. mestadels bra, är DirectX kommer i vägen " Huddy säger att en av de vanligaste förfrågningar han får från spelutvecklare är: ". Gör API försvinna" "Jag verkligen höra detta i mina samtal med spelutvecklare, säger han," och jag antar att det faktiskt var den primära överklagandet av Larrabee till utvecklare - inte hårdvaran, som var varmt och långsam och föga imponerande, men mjukvaran - att kunna har total kontroll över maskinen, vilket är vad de allra bästa spelutvecklare vill ha genom att ge dig tillgång till hårdvaran vid mycket låg nivå, du ger spelutvecklare en chans att förnya sig, och det kommer att sätta press på Microsoft -. ingen tvekan alls. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar