måndag 28 mars 2011

Fråga Slashdot: hur väljer du en bärbar Windows?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/_UGRSdObrCs/Ask-Slashdot-How-Do-You-Choose-a-Windows-Laptop:
jfruhlinger skriver "Jag är en Mac kille. När våra 2004-eran Windows XP laptop, som främst används av min fru, dog i somras fick jag mig en ny MacBook Pro och hon ärvt min fortfarande servicable 2008 MacBook. Men efter ca sex månader har hon inte vant sig det, och vill ha en Windows-maskin jag inte har en ideologisk problem med detta. - Det skulle vara hennes dator, och vi har lite pengar gömt undan att betala för . det Men att försöka plocka ut är mitt jobb, och jag tycker att hela processen förvirrande Apples produktdifferentiering är bra på att besegra paradox val. - Du har några bas modeller, är skillnaden mellan vilka ganska uppenbart, och du kan anpassa vardera. Windows-världen verkar helt olika. Även när jag har fast på en leverantör för en bärbar Windows (något jag inte gjort ännu), verkar var och en ha en förvirrande mängd produktlinjer med liknande specifikationer. Ofta modeller som du hittar i elektronik eller kontor butiker leverans som verkar lovande när det gäller form factor är exklusiva för dessa butiker och kan inte hittas på nätet. Självklart människor navigera här processen, men jag är bara känslan ur min djup. Hur skulle Slashdotters gå om att välja en fast, grundläggande laptop för att surfa och redigera dokument som inte kommer att vara föråldrade inom två år? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar