onsdag 9 mars 2011

Fråga Slashdot: Sekretess Paranoia

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/rcSxz_OX1Ug/Ask-Slashdot-Privacy-Paranoia:
dvbuser skriver "privatliv debatten är välkänd i dessa dagar - organisationer som spårar varje klick, geografisk hemvist, bild, you name it Så nu sitter jag här i dag övervakning min IP-blockerare, algoritmer förvirring, Tor-server och varje paket som går in eller ut. varje enhet som jag verkar. jag ens ha mössa alltid när jag går utomhus, aldrig bära en mobiltelefon, och aldrig titta upp (ja, inte allt detta är sant). Men är det verkligen så illa? Är jag helt enkelt gå till följd helt utan kontakt med den moderna världen, där nästa generation så modigt (i brist på ett bättre ord) går Vad är fel med annonsering och om FBI kan följa min minsta rörelse -?? vem bryr Visst, jag vill inte vara ett offer för identitetsstöld, och jag gillar att ladda ner några p0rn då och då, men jag vill inte utesluta mig själv från samhället, eller spendera rikliga timmar med att försöka bevara den, endast från paranoia eller på den åtminstone från en överlägsen känsla av avskildhet. Vad har den genomsnittlige Slashdotter gör för att bevara sin integritet (eller vad som finns kvar av det) och ändå gör det mesta av vad webben har att erbjuda? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar