måndag 11 april 2011

Apple Airplay privat nyckel Exposed

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/oEFg7e6SzDM/Apple-AirPlay-Private-Key-Exposed:
En anonym läsare skriver: "James Laird omvänd har konstruerat Airport Express privata nyckeln och publicerat en öppen källkod AirPort Express-emulatorn." Min flickvän flyttat, och hennes Airport Express inte längre gjorde det med henne trådlös åtkomstpunkt. Jag tänkte att det skulle vara lätt att hitta en Apex emulator - det finns flera open source program där ute att leka med dem Men jag var besviken över att finna att Apple använde en offentlig nyckel crypto systemet, och det finns en privat nyckel gömd inne i Apex Så jag tog.. isär den (jag har fortfarande ärr från att öppna limmade fallet!), dumpade skivan och bakåtkompileras nycklarna ur den. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar