måndag 11 april 2011

TJX Hacker Fordringar USA Auktoriserad hans brott

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/TlGBK52_i1A/TJX-Hacker-Claims-US-Authorized-His-Crimes:
doperative skriver "Dömd hacker Albert Gonzalez är att be en federal domare att kasta ut hans tidigare gjort sig skyldig grunder och lyfta sin rekordartade 20-års fängelse, på anklagelser om att regeringen bemyndigas sina år långa brottsvåg Från artikeln:." Den Regeringen har medgett att Gonzalez var en viktig hemlig Secret Service informatör vid tidpunkten för överträdelserna. Nu, i ett 24 mar habeas corpus inlämnad i US District Court i Massachusetts, hävdar Gonzalez att Secret Service tillstånd honom att begå brott. "Jag tror fortfarande att jag agerade på uppdrag av amerikanska säkerhetstjänsten och att jag var godkänd och regisserad att engagera sig i beteende jag begås som en del av mitt uppdrag att samla in underrättelser och söka internationell cyberbrottslingar", skrev han. " Jag vet nu och förstår att jag har använts som en syndabock för att täcka någons misstag. "'"

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar