söndag 17 april 2011

Hur den sociala Tech bubblan är olika

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nMS0M1RBpYY/How-the-Social-Tech-Bubble-Is-Different:
theodp skriver "Tech bubblor hända, skriver BW: s Ashlee Vance, men vi brukar få från innovation kvar Men den här -. drivs av sociala nätverk - skulle lämna oss tomhänta Math vina Jeff Hammerbacher ger en bra fallstudie Ett år.. av Harvard, anlände 23-årige Hammerbacher på Facebook, fick höga titeln forskare och sättas i arbete analysera hur människor använde sociala nätverk. Under de kommande två åren, hopfogade Hammerbacher ett team som byggde en ny klass av analytisk teknologi, en som översatt insikter i människors relationer, tendenser och önskningar i precision reklam och högre försäljning. Men något gnagde på honom. Hammerbacher tittade runt Silicon Valley på företag som hans egen, Google och Twitter, och såg hans kamrater slösa sina talanger. "de bästa hjärnorna i min generation funderar över hur man gör någon klickar annonser, säger han." Det suger. " Silicon Valley historikern Christophe Lecuyer håller med: ". Det är klart att den nya industri som bygger runt reklam på Internet och dessa andra tjänster inte skapar så många arbetstillfällen Förlusten av tillverkning och design know-how är verkligen oroande."

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar