fredag 3 juni 2011

Fråga Slashdot: att kontrollera säkerheten i ett Hosted Site?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/e4fiQkEbApc/Ask-Slashdot-Verifying-Security-of-a-Hosted-Site:
edi_guy skriver "Jag är redo att sätta igång ett litet kommersiell webbplats som kommer att innehålla kundinformation på en MySQL-databas som kommer att drivas av ett webbhotell tjänst. Samtidigt som jag har god erfarenhet av SQL-databaser från en programperiod synvinkel, jag är ingen expert på att säkra dem. tanke på allt av publiciteten kring inbrott och stöld på en till synes dagligen förefaller det klokt att se över detta nu än senare. Vilka förslag på resurser som skulle bidra till att verifiera att både jag själv och min värdtjänst följer bästa praxis för att säkra en databas backas hemsida? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar